Τηλεφωνικό Κέντρο : 210 7261000

Ναυτικό Νοσοκομείο Πειραιά

Κέντρο Ειδικής Φροντίδας Παιδιών - Κ.Ε.Φ.Π.

Το ΚΕΦΠ στέκεται δίπλα στα παιδιά με νευροαναπτυξιακές διαταραχές παρέχοντας ολοκληρωμένη υποστήριξη, μέσα από θεραπευτικά προγράμματα, εκπαίδευση και ιατρική παρακολούθηση.

Παράλληλα πλαισιώνει και παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες στις οικογένειές τους.

Επιπλέον  η  δράση του επικεντρώνεται στην εφαρμογή καινοτόμων και διαρκώς εξελισσόμενων προγραμμάτων εκπαίδευσης και αποκατάστασης, με σκοπό τη βέλτιστη ανάπτυξη των δυνατοτήτων κάθε παιδιού και την ομαλή, ισότιμη ένταξή του στον κοινωνικό ιστό.

ΠΡΟΛΗΨΗ – ΚΟΙΝΟΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Το ΚΕΦΠ  αναπτύσσει δραστηριότητες δημοσιότητας, πληροφόρησης καθώς και ευαισθητοποίησης σε θέματα ψυχικής υγείας και ειδικής αγωγής, στην κοινότητα στην οποία απευθύνεται. Συντάσσονται ενημερωτικά φυλλάδια, διοργανώνονται κοινοτικές εκδηλώσεις, όπως ομιλίες σε όλες τις σχολικές βαθμίδες.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΕΠΟΠΤΕΙΑ

  • Παρέχεται εκπαίδευση των ειδικών ψυχικής υγείας, αλλά και του λοιπού ιατρικού προσωπικού, 
  • Διοργάνωση επιστημονικών εκδηλώσεων, 
  • Το ΚΕΦΠ δέχεται για πρακτική άσκηση φοιτητές προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς των Τμημάτων Λογοθεραπείας, Ψυχολογίας, Εργοθεραπείας και Ειδικής Αγωγής.  

ΕΡΕΥΝΑ

Το ΚΕΦΠ  συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα, προσαρμογή εργαλείων και ερωτηματολογίων και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του κλινικού και επιστημονικού έργου.

 

Στεγάζεται σε ειδικά διαμορφωμένες εγκαταστάσεις του Ναυτικού Νοσοκομείου Πειραιά, με ελεγχόμενες συνθήκες και σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό.

Οι ώρες λειτουργίας τους είναι τις εργάσιμες ημέρες (εκτός Αργιών) από 07.00 έως 21.00 ΚΑΙ το Σάββατο από 08.00 έως 15.00.

Επιπρόσθετα, λειτουργεί σε  χώρους του Ναυτικού Νοσοκομείου Αθηνών (ΝΝΑ) σε ημέρες και ώρες που διατίθενται. 

Η οργάνωση και η λειτουργία του είναι σύμφωνες με την ισχύουσα νομοθεσία.

Ώρες Λειτουργίας

Δευτέρα - Παρασκευή ( 07.00 - 21.00 ) Σάββατο 08.00-15.00

Στο  Κ.Ε.Φ.Π. λειτουργούν τα κάτωθι  εξωτερικά ιατρεία, τα οποία παρέχουν εξειδικευμένες κλινικές υπηρεσίες, για τη διάγνωση και τη θεραπευτική αντιμετώπιση παιδιών με νευρολογικές, αναπτυξιακές και ψυχιατρικές διαταραχές:

Στελεχώνεται από Παιδιάτρους εξειδικευμένους στη Παιδιατρική Νευρολογία, που υπηρετούν στο ΠΝ, καθώς και στις υπόλοιπες ΕΔ και στα ΣΑ, με αντικείμενο τη διάγνωση και τη θεραπεία παθήσεων και διαταραχών του νευρικού συστήματος, καθώς και νευροαναπτυξιακών διαταραχών, από τη νεογνική ηλικία μέχρι την ηλικία των 18 ετών.

 

Στελεχώνεται από παιδίατρους εξειδικευμένους στην Αναπτυξιακή Παιδιατρική,  που υπηρετούν στο ΠΝ, καθώς και στις υπόλοιπες ΕΔ και στα ΣΑ, με αντικείμενο την αξιολόγηση και τη διαχείριση βρεφών, παιδιών, εφήβων με αναπτυξιακές δυσκολίες σε έναν ή περισσότερους λειτουργικούς τομείς της ανάπτυξης ή με νευροαναπτυξιακές και/ή συμπεριφορικές διαταραχές, χωρίς ή με υποκείμενες ιατρικές καταστάσεις (όπως η προωρότητα, γενετικές ή χρόνιες καταστάσεις κ.ά.).

 

Στελεχώνεται από ιατρούς ειδικότητας ψυχιατρικής παιδιών και εφήβων, που υπηρετούν στο ΠΝ, καθώς και στις υπόλοιπες ΕΔ και στα ΣΑ, με αντικείμενο την πρόληψη, την ανίχνευση, τη διαγνωστική αξιολόγηση και τη θεραπευτική παρέμβαση σε παιδιά ή έφηβους (έως 18 ετών), με νευροαναπτυξιακές και/ή ψυχικές διαταραχές. Επιπλέον, παρέχει υπηρεσίες συμβουλευτικής στις οικογένειες αυτών.

 

Στο  Κ.Ε.Φ.Π. υπάγονται τα κάτωθι τμήματα:

Στελεχώνεται από Εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής  και Εκπαίδευσης (ειδικούς παιδαγωγούς) όλων των βαθμίδων.  

Ασχολείται με διαταραχές παιδιών που σχετίζονται με γενικές η ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. 

Αντικείμενο του τμήματος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης είναι η αξιολόγηση, ανίχνευση δυσκολιών και θεραπευτική παρέμβαση – υποστήριξη παιδιών όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Επιπλέον, η ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών καθώς και η συνεργασία των προαναφερόμενων για τη διαμόρφωση ατομικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Απευθυνόμαστε σε Εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης  όταν:

  •  οι δυσκολίες εμποδίζουν τη σχολική πρόοδο  του παιδιού ή την καθημερινότητά του.
  • οι δάσκαλοι αναφέρουν επαναλαμβανόμενα προβλήματα μάθησης.
  • υπάρχει οικογενειακό ιστορικό μαθησιακών δυσκολιών.
  • δυσκολεύεται να μάθει τα γράμματα, τους αριθμούς ή να διαβάζει/γράφει ανάλογα με την ηλικία του.
  • αντιστρέφει γράμματα ή αριθμούς (π.χ. “β” με “δ”, “6” με “9”) μετά την Α΄ Δημοτικού.
  • έχει φτωχή ορθογραφία ή αδυνατεί να θυμάται κανόνες γραμματικής.
  • δυσκολεύεται να κατανοήσει οδηγίες ή να οργανώσει την εργασία του.

 

Στελεχώνεται από πτυχιούχους Λογοθεραπευτές με άδεια άσκησης επαγγέλματος.

Αντικείμενο του τμήματος Λογοθεραπείας είναι η πρόληψη, αξιολόγηση, ανίχνευση δυσκολιών και  θεραπευτική παρέμβαση παιδιών που παρουσιάζουν διαταραχές στην επικοινωνία και κατάποση/σίτιση σε παιδιά βρεφικής, προσχολικής και σχολικής ηλικίας.

Η Λογοθεραπευτική αξιολόγηση στο ΚΕΦΠ πραγματοποιείται με συνδυασμό ειδικών  εργαλείων, μεθόδων και διαδικασιών, που επιτρέπουν τη σφαιρική κατανόηση της ανάπτυξης του παιδιού και των αναγκών του. Σκοπός της είναι η εξατομικευμένη θεραπευτική προσέγγιση του παιδιού και αύξηση της λειτουργικότητας του στους τομείς  επικοινωνίας και σίτισης μέσω της έγκαιρης αντιμετώπισης των διαταραχών με εξατομικευμένες θεραπευτικές παρεμβάσεις και καινοτόμα προγράμματα.

Απευθυνόμαστε σε λογοθεραπευτή όταν:

  • Το παιδί δεν μιλάει ή καθυστερεί να αρχίσει να μιλάει σε σχέση με τα αναπτυξιακά στάδια.
  • Έχει φτωχό λεξιλόγιο ή δυσκολεύεται να σχηματίσει προτάσεις.
  • Δεν προφέρει σωστά ήχους ή παραλείπει/αντικαθιστά γράμματα (π.χ. λέει “τότα” αντί “κότα”).
  • Δεν κατανοεί απλές οδηγίες ή ερωτήσεις.
  • Παρουσιάζει τραυλισμό (κολλήματα, επαναλήψεις, μπλοκαρίσματα στην ομιλία).
  • Έχει δυσκολίες στη φωνή (π.χ. βραχνάδα, ένταση ή ρινικότητα χωρίς λόγο).
  • Έχει αναπτυξιακή διαταραχή (π.χ. αυτισμό, ΔΕΠΥ, σύνδρομο Down) και χρειάζεται υποστήριξη στην επικοινωνία.

 

Στελεχώνεται από πτυχιούχους Εργοθεραπευτές με άδεια άσκησης επαγγέλματος. 

Αντικείμενο του τμήματος Εργοθεραπείας είναι η πρόληψη, αξιολόγηση, ανίχνευση δυσκολιών και θεραπευτική παρέμβαση παιδιών που παρουσιάζουν δυσκολίες στη λεπτή και αδρή κινητικότητα καθώς και στις κοινωνικές, γνωστικές και αισθητηριακές δεξιότητες με στόχο τη βελτίωση της λειτουργικότητας και της αυτονομίας τους. 

Η Εργοθεραπευτική αξιολόγηση στο ΚΕΦΠ πραγματοποιείται με συνδυασμό ειδικών εργαλείων, μεθόδων και διαδικασιών, που επιτρέπουν τη σφαιρική κατανόηση της ανάπτυξης του βρέφους/παιδιού και των αναγκών του. Σκοπός της είναι η ενθάρρυνση και βοήθεια των παιδιών να συμμετέχουν σε καθημερινά έργα, ρόλους και συνήθειες στο σπίτι, στο σχολείο και στην κοινότητα.

Απευθυνόμαστε  σε εργοθεραπευτή όταν :

  • Δυσκολεύονται να κρατήσουν μολύβι, να κόψουν με ψαλίδι ή να γράψουν.
  • Έχουν καθυστέρηση στην ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων (λεπτή ή αδρή κινητικότητα).
  • Δείχνουν δυσκολία στην αυτοεξυπηρέτηση (π.χ. ντύσιμο, φαγητό, πλύσιμο).
  • Εμφανίζουν αισθητηριακές δυσκολίες (υπερευαισθησία ή μειωμένη αντίδραση σε ήχους, αγγίγματα, γεύσεις κ.ά.).
  • Έχουν προβλήματα συγκέντρωσης, οργάνωσης ή προσαρμογής στο σχολείο.
  • Παρουσιάζουν αναπτυξιακές διαταραχές (π.χ. ΔΑΔ/Αυτισμός, ΔΕΠ-Υ, μαθησιακές δυσκολίες.

 

Στελεχώνεται από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό με μεταπτυχιακό στο αντικείμενος της Κλινικής Νευροψυχολογίας – Νοητικών Επιστημών.

Αντικείμενο μελέτης του Νευροψυχολογικού Τμήματος είναι η εκτίμηση των νοητικών λειτουργιών, των κοινωνικών δεξιοτήτων, της συναισθηματικής κατάστασης και της συμπεριφοράς των παιδιών προσχολικής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας. Η αξιολόγηση, ανίχνευση, διάγνωση πραγματοποιείται με ειδικά ψυχομετρικά εργαλεία, με σκοπό την αναγνώριση μιας πιθανής νευροαναπτυξιακής διαταραχής.

Απευθυνόμαστε  σε Νευροψυχολόγο όταν παρατηρούνται:

  • νευρολογικές ή νευροναπτυξιακές διαταραχές (ΔΑΔ/Αυτισμός, ΔΕΠΥ, γενικές ή Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες κλπ),
  • γνωσιακές  δυσκολίες (μνήμη, συγκέντρωση, προσανατολισμός) 
  • δυσκολίες στο συναίσθημα και στη συμπεριφορά. 
  • αλλαγές μετά από τραυματισμό ή ασθένεια
  • δυσκολίες στις κοινωνικές δεξιότητες

 

Στελεχώνεται από πτυχιούχους Ψυχολόγους που έχουν άδεια άσκησης επαγγέλματος. 

Αντικείμενο του Τμήματος Ψυχολογικού είναι η διερεύνηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς και των ψυχικών διεργασιών, όπως η σκέψη, το συναίσθημα και η μάθηση. 

Η Ψυχολογική αξιολόγηση στο ΚΕΦΠ πραγματοποιείται με συνδυασμό ειδικών εργαλείων, μεθόδων και διαδικασιών, που επιτρέπουν τη σφαιρική μελέτη της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών. Σκοπός της είναι η υποστήριξη, ενίσχυση όλων των τομέων ανάπτυξης (βιολογικών, γνωστικών, κοινωνικών), ψυχικών διαταραχών, μαθησιακών δυσκολιών, καθώς και του οικογενειακού συστήματος.

Απευθυνόμαστε  σε Ψυχολόγο όταν παρατηρούνται:

  • συναισθηματικές διαταραχές,(άγχος – φοβίες χαμηλή αυτοπεποίθηση κτλ)
  • δυσκολία στην κοινωνικοποίηση, 
  • ψυχοσωματικές διαταραχές (διατροφής , ύπνου κτλ),
  • απώλεια – θάνατος, 
  • διαζύγιο γονέων, 
  • σχολικός εκφοβισμός, 
  • νευροαναπτυξιακές διαταραχές.

 

Στελεχώνεται από πτυχιούχο κοινωνικό λειτουργό με άδεια άσκησης επαγγέλματος. 

Αντικείμενο της Κοινωνικής Υπηρεσίας είναι η παροχή συμβουλευτικής και υποστήριξης σε άτομα και οικογένειες που αντιμετωπίζουν κοινωνικά, οικονομικά ή υγειονομικά προβλήματα, καθώς και η διευκόλυνση της κοινωνικής ενσωμάτωσης ευάλωτων ομάδων. Ειδικότερα, ασχολείται με τη διαχείριση κρίσεων, τη μετανοσοκομειακή φροντίδα, την αντιμετώπιση οικονομικών δυσχερειών και την παραπομπή σε άλλους φορείς ή υπηρεσίες.

 

Στελεχώνεται από εξειδικευμένο προσωπικό στο αντικείμενο της Θεραπευτικής Ρομποτικής. 

Αντικείμενο του τμήματος Θεραπευτικής Ρομποτικής είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση προγραμμάτων  ρομποτικής παράλληλα με την ενσωμάτωση θεραπευτικών στόχων, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του λόγου τους, στη βελτίωση των κινητικών και ψυχολογικών δεξιοτήτων τους. Τα παιδιά εντάσσονται σε τμήματα  ανάλογα με την ηλικία, το γνωστικό τους δυναμικό και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Η θεραπευτική ρομποτική οξύνει την κριτική τους σκέψη και τους καθιστά ικανότερους να επιλύουν προβλήματα, συμβάλλει στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας τους, τους ωθεί να οραματιστούν, να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν και τους ενθαρρύνει να σκέφτονται εκτός των συνηθισμένων πλαισίων σε ατομικό η ομαδικό πλαίσιο.

Το Πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης του Κ.Ε.Φ.Π. απευθύνεται σε παιδιά από 18 μηνών έως 6 ετών που παρουσιάζουν αισθητηριακές και αναπτυξιακές διαταραχές:

Η πρώιμη παρέμβαση έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει την κοινωνικοποίηση, μειώνει τα προβλήματα συμπεριφοράς και τις μαθησιακές αδυναμίες και εξασφαλίζει στα παιδιά με αναπτυξιακές δυσκολίες, καλύτερη ποιότητα ζωής. Μέσα από την εκπαίδευση τα παιδιά γίνονται πιο λειτουργικά και εντάσσονται ομαλότερα στο κοινωνικό και σχολικό πλαίσιο.

Τα παιδιά εντάσσονται σε τμήματα  ανάλογα με την ηλικία, το γνωστικό τους δυναμικό και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Βασικός σκοπός της παρέμβασης είναι η κατάρτιση εξατομικευμένων προγραμμάτων, προσαρμοσμένων στις ιδιαίτερες ικανότητες, στις ανάγκες και στα ενδιαφέροντα του κάθε παιδιού, με στόχο:

  • την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών στο ψυχοκινητικό, ψυχοσυναισθηματικό, γνωστικό και εννοιολογικό τομέα,
  • την κοινωνική ένταξη και 
  • την καλλιέργεια δεξιοτήτων σχολικής ετοιμότητας

Την Δυνατότητα παρακολούθησης και συμμετοχής στα προγράμματα του Κ.Ε.Φ.Π. έχουν τα τέκνα των δικαιούχων υγειονομικής περίθαλψης και νοσηλείας στα Νοσοκομεία των ΕΔ. Επιπρόσθετα, σε συνεργασία με κατά τόπους φορείς και οργανισμούς, παρέχεται υποστήριξη σε ευπαθείς ομάδες και άπορες οικογένειες.

Λογοθεραπεία

Η λογοθεραπεία είναι απαραίτητη όταν υπάρχουν δυσκολίες στην επικοινωνία, στην ομιλία, στη γλώσσα, στη φωνή ή στη σίτιση/κατάποση. Τα συμπτώματα διαφέρουν ανάλογα με την ηλικία, ωστόσο τα πιο συνηθισμένα σημάδια που μπορεί να υποδεικνύουν την ανάγκη για αξιολόγηση περιλαμβάνουν:

  1. Καθυστέρηση στην ανάπτυξη λόγου και ομιλίας
  • Δεν λέει λέξεις ως τα 18-24 μήνες.
  • Δεν συνδυάζει δύο λέξεις (π.χ. «μαμά έλα») μέχρι τα 2,5-3 χρόνια.
  • Έχει περιορισμένο λεξιλόγιο σε σχέση με την ηλικία του.
  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει απλές εντολές («φέρε τη μπάλα», «κάτσε εδώ»).
  • Παραλείπει, αντικαθιστά ή παραποιεί ήχους (π.χ. λέει «τέλω» αντί για «θέλω», «κότα» αντί για «σκόρδα»).
  • Η ομιλία του δεν είναι κατανοητή για άτομα εκτός οικογένειας μετά τα 4 έτη
  1. Δυσκολίες επικοινωνίας ή κοινωνικής αλληλεπίδρασης
  • Δεν κάνει βλεμματική επαφή, δεν συμμετέχει σε διάλογο ή δεν κατανοεί κοινωνικά σήματα (συχνό σε διαταραχές αυτιστικού φάσματος).
  1. Δυσκολίες ροής της ομιλίας (τραυλισμός/ταχυλαλία)
  • Επαναλαμβάνει ήχους, συλλαβές ή λέξεις (π.χ. «ε-ε-εγώ»).
  • Κάνει παύσεις ή δείχνει ένταση στο πρόσωπο όταν προσπαθεί να μιλήσει.
  1. Φωνητικά προβλήματα
  • Η φωνή είναι βραχνή, ρινική ή ασυνήθιστα αδύναμη για μεγάλο χρονικό διάστημα.
  1. Επιλεκτικότητα στη σίτιση ή δυσκολία στην κατάποση
  • Περιορισμένο φάσμα τροφών που δέχεται.
  • Απορρίπτει νέες τροφές ή έχει έντονες προτιμήσεις και αποστροφές
  • Αντίσταση σε αλλαγές στην παρουσίαση ή στη θερμοκρασία της τροφής
  • Αρνητική συμπεριφορά κατά τη διάρκεια των γευμάτων (Κλάμα, φωνές, άρνηση καθόλου να καθίσει στο τραπέζι).
  • Έντονη προτίμηση σε συγκεκριμένες μάρκες ή σκεύη( μπορεί να δέχεται μόνο συγκεκριμένη μάρκα ζυμαρικών ή να απαιτεί συγκεκριμένο πιάτο/κουτάλι).
  • Βήχας ή πνιγμός κατά το φαγητό/ποτό.

Αίσθημα ότι η τροφή «κολλάει» στο λαιμό.

Αν κάποιο από τα παραπάνω συμπτώματα επιμένει ή εμποδίζει την επικοινωνία, τη μάθηση ή την κοινωνική συμμετοχή, συνιστάται άμεση αξιολόγηση. Όσο νωρίτερα ξεκινήσει η παρέμβαση, τόσο καλύτερα είναι τα αποτελέσματα.

Ειδικό Παιδαγωγικό

Οι γονείς μπορούν να αναζητήσουν υποστήριξη από Ειδικό Παιδαγωγό όταν το παιδί:

  • Δεν θέλει να πάει σχολείο ή αντιδρά έντονα.
    • Δεν κατανοεί όσα λέει ο εκπαιδευτικός.
    • Είναι αποτραβηγμένο, με μειωμένη αυτοπεποίθηση ή δεν συμμετέχει στην τάξη.
    • Κινείται συνεχώς, ενοχλεί ή κουράζεται εύκολα με τις σχολικές εργασίες.
    • Δεν συγκεντρώνεται ή δυσκολεύεται να ολοκληρώσει εργασίες.
    • Αντιστρέφει γράμματα ή αριθμούς, δυσκολεύεται στην ανάγνωση, ορθογραφία ή μαθηματικά.
    • Παρουσιάζει σημάδια μαθησιακών δυσκολιών που έχουν επισημανθεί από εκπαιδευτικούς.

Εργοθεραπεία

Η Εργοθεραπεία βοηθά το παιδί να αναπτύξει τις δεξιότητες που χρειάζεται για να συμμετέχει ενεργά στις καθημερινές του δραστηριότητες, στο σχολείο, στο σπίτι και στην κοινότητα.

Η Εργοθεραπεία εφαρμόζεται αποκλειστικά από πτυχιούχους Εργοθεραπευτές με Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος.

Όταν παρουσιάζει δυσκολίες συγκέντρωσης, οργάνωσης, κινητικότητας, αυτοεξυπηρέτησης ή κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Ενδεικτικά, μπορεί να δυσκολεύεται στο γράψιμο, στο ψαλίδι, σε αθλητικές δραστηριότητες, να έχει χαμηλή αυτοπεποίθηση ή να προτιμά να παίζει μόνο του.

Αυτό εξαρτάται από τις δυσκολίες και τις ανάγκες του παιδιού.

Η αξιολόγηση περιλαμβάνει λήψη ιστορικού, παρατήρηση του παιδιού, χρήση εργαλείων και ερωτηματολόγια προς τους γονείς.

Δώστε του χρόνο να προσπαθήσει μόνο του, ενθαρρύνετέ το θετικά, ζητήστε ιδέες από τον εργοθεραπευτή και εντάξτε δραστηριότητες όπως ντύσιμο, ζωγραφική ή μαγείρεμα στην καθημερινότητα.

Ψυχολογικό Τμήμα

Όταν το παιδί παρουσιάζει άγχος, θλίψη, απόσυρση, ξεσπάσματα θυμού, δυσκολίες προσαρμογής ή επικοινωνίας με συνομηλίκους και οικογένεια, ή οποιαδήποτε συμπεριφορά που προβληματίζει τους γονείς.

  • Ψυχολογική αξιολόγηση
    • Ατομική και ομαδική ψυχοθεραπεία
    • Συμβουλευτική γονέων
    • Στήριξη σχολικής προσαρμογής και κοινωνικών δεξιοτήτων
    • Ομάδες παιγνιοθεραπείας και ψυχολογικής ενδυνάμωσης
    • Τηλεθεραπεία για οικογένειες που δεν μπορούν να προσέλθουν δια ζώσης.

Η ψυχοθεραπεία στοχεύει σε βαθύτερες αλλαγές στη σκέψη, στο συναίσθημα και τη συμπεριφορά, ενώ η συμβουλευτική εστιάζει σε δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι γονείς στην καθημερινότητά τους με το παιδί ή τον έφηβο.

Το ψυχολογικό τμήμα του ΚΕΦΠ εξυπηρετεί όλα τα παιδιά και έφηβους έως την ηλικία τον 18 ετών.

Το επιστημονικό προσωπικό του τμήματος απαρτίζεται από παιδοψυχίατρους και ψυχολόγους.

Η διαδικασία περιλαμβάνει συνέντευξη με τους γονείς και το παιδί, ψυχομετρικά εργαλεία, προβολικά τεστ και ανάλυση των δεδομένων. Στόχος είναι η κατανόηση των αναγκών και δυνατοτήτων του παιδιού έτσι ώστε να σχεδιαστεί η κατάλληλη παρέμβαση.

Εξαρτάται από τις ανάγκες του παιδιού. Μπορεί να είναι βραχυπρόθεσμη (λίγες συνεδρίες) ή μακροπρόθεσμη, με τακτική επαναξιολόγηση από την ομάδα του ΚΕΦΠ.

Οι γονείς είναι οι βασικοί συνεργάτες. Ενημερώνονται τακτικά και λαμβάνουν καθοδήγηση για τρόπους στήριξης  του παιδιού ή του εφήβου στο σπίτι και το σχολείο, χωρίς να παραβιάζεται το απόρρητο της ψυχοθεραπευτικής σχέσης.

Ναι. Το ΚΕΦΠ συνεργάζεται με σχολικές μονάδες, ΚΕΔΑΣΥ και άλλες υπηρεσίες για την καλύτερη υποστήριξη του παιδιού στο εκπαιδευτικό και κοινωνικό του περιβάλλον.

Εξηγήστε του με απλό τρόπο ότι θα γνωρίσει έναν άνθρωπο που βοηθάει τα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και στον οποίο μπορούν να πουν οτιδήποτε τα προβληματίζει. Δεν χρειάζεται να πιέσετε το παιδί ούτε να δώσετε πολλές λεπτομέρειες για την διαδικασία.

Πραγματοποιεί νευροψυχολογική αξιολόγηση, δηλαδή μια σειρά από τεστ που εξετάζουν:

  • Μνήμη
  • Προσοχή
  • Γλωσσικές ικανότητες
  • Αντίληψη
  • Εκτελεστικές λειτουργίες (προγραμματισμός, έλεγχος, οργάνωση)
  • Συναισθηματική κατάσταση

Μετά, συντάσσει αναλυτική έκθεση που μπορεί να βοηθήσει:

  • Στη διάγνωση (σε συνεργασία με νευρολόγο ή ψυχίατρο)
  • Στον σχεδιασμό προγράμματος αποκατάστασης ή υποστήριξης

Παρακάτω  παρουσιάζονται τα πιο συχνά συμπτώματα που μπορεί να υποδεικνύουν την ανάγκη για αξιολόγηση από Νευροψυχολογο.

  • Μαθησιακά
  1. Δυσκολεύεται να διαβάσει ή να γράψει
  2. Δυσκολίες στα μαθηματικά ή στην κατανόηση εννοιών
  3. Χρειάζεται πολύ χρόνο για απλές εργασίες
  • Προσοχή & Οργάνωση
  1. Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί
  2. Δεν ολοκληρώνει καθήκοντα ή ξεχνάει οδηγίες
  3. Δυσκολεύεται να οργανώσει πράγματα ή σκέψεις
  • Συμπεριφορά & Συναίσθημα
  1. Συχνές αλλαγές διάθεσης ή θυμός
  2. Δυσκολία να κάνει φίλους ή να κοινωνικοποιηθεί
  3. Άγχος ή ευερεθιστότητα που επηρεάζει την καθημερινότητα
  • Μνήμη
  1. Ξεχνάει πρόσφατα γεγονότα ή ραντεβού
  2. Δεν θυμάται κανόνες ή οδηγίες, ακόμα κι αν του εξηγούνται πολλές φορές
  • Ιστορικό Υγείας
  • Τραυματισμός στο κεφάλι ή άλλη νευρολογική πάθηση
  • Επιληψία ή σοβαρές λοιμώξεις/φλεγμονές εγκεφάλου
  • Νευροαναπτυξιακές διαταραχές

Θεραπευτική Ρομποτική

Η θεραπευτική ρομποτική αξιοποιεί την εκπαιδευτική ρομποτική ως θεραπευτικό εργαλείο, συνδυάζοντας τη μεθοδολογία STEM με θεραπευτικές προσεγγίσεις για την υποστήριξη παιδιών με νευροαναπτυξιακές ή ψυχοσυναισθηματικές δυσκολίες.

Η ρομποτική συμβάλλει στη βελτίωση λεπτής κινητικότητας, επικοινωνίας, συνεργασίας, οργάνωσης σκέψης και αυτοπεποίθησης, μέσα από προγράμματα με προσαρμοσμένες απαιτήσεις και θετική ενίσχυση.

Τα μαθήματα γίνονται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο ισόγειο του ΝΝΠ από θεραπευτές που είναι εκπαιδευμένοι σε προγράμματα ρομποτικής.

Τα προγράμματα θεραπευτικής ρομποτικής του ΚΕΦΠ μπορούν να τα παρακολουθήσουν τα παιδιά που δικαιούνται ένταξης στο ΚΕΦΠ. Υπάρχουν προγράμματα για παιδιά Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου. Τα παιδιά εντάσσονται σε ένα πρόγραμμα θεραπευτικής ρομποτικής μετά από αξιολόγησή τους από το Διευθυντή ή τους θεραπευτές του ΚΕΦΠ, οι οποίοι θέτουν και  τους θεραπευτικούς στόχους

Τα προγράμματα θεραπευτικής ρομποτικής είναι ομαδικά (σε κάθε πρόγραμμα συμμετέχουν έως και 10 παιδιά) και δομημένα σε κύκλους συνεδριών (μαθημάτων). Κάθε μάθημα διαρκεί 2 διδακτικές ώρες (90 λεπτά) και κάθε θεραπευτικός κύκλος  ολοκληρώνεται σε ένα ακαδημαϊκό έτος (Οκτώβριος - Μάιος).

Η λήψη αιτήματος πραγματοποιείται  τηλεφωνικά, καθημερινά εργάσιμες ημέρες από 09.00-12.00. Τα αιτήματα γίνονται δεκτά μόνο από τον κηδεμόνα του παιδιού. Στη διεπιστημονική ομάδα μοιράζονται τα περιστατικά και ορίζεται υπεύθυνος, ανάλογα με το αίτημα.

Τηλέφωνο επικοινωνίας

210 4583551, 210 4526290

Τηλέφωνο Ραντεβού

210 4583556

Γραφείο Νοσηλειών

2104583522

ΚΕΦΠ

Το Κέντρο Ειδικής Φροντίδας Παιδιών (Κ.Ε.Φ.Π.) Ενόπλων Δυνάμεων αποτελεί Διεύθυνση του Ναυτικού Νοσοκομείου Αθηνών (ΝΝΑ) υπαγόμενη στον Διευθυντή/Διοικητή του. Το Κ.Ε.Φ.Π. έχει έδρα στο Ναυτικό Νοσοκομείο Πειραιά.

Πίνακας με τα αναπτυξιακά ορόσημα των παιδιών από 2 μηνών εώς 17 ετών. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

ΝΝΠ-Ανακοινώσεις και ενημερώσεις για την καθημερινή λειτουργία

Πρόσβαση στο ΝΝΠ

Με αυτοκίνητο

Εντός του ΝΝΠ δεν διατίθεται χώρος στάθμευσης. Δυνατότητα στάθμευσης στους γύρω δρόμους χωρίς χρήση παρκόμετρου.

Πλησιέστερο πάρκινγκ επί πληρωμή 300 μ από το νοσοκομείο πλησίον του νοσοκομείου Τζάνειο.

Με μετρό

Γραμμή 3 του Μετρό της Αθήνας (μπλε γραμμή -Δημοτικό Θέατρο / ΄΄Ελευθέριος Βενιζέλος΄΄)) Σταθμός Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

(1,2km/ 16 λεπτά περπάτημα από το νοσοκομείο)

Με λεωφορείο

-Γραμμή 904 (Πλ. Καραισκάκη-Στ. Πειραιά- Φρεαττύδα)

Στάση Ναυτικό Νοσοκομείο (έξωθεν κάτω πύλης ΝΝΠ ακτή Μουτσοπούλου )

-Γραμμή 300 (Πλ. Καραισκάκη- Τζάνειο)

ΣτάσηΤζάνειο (300μ από το νοσοκομείο/5 λεπτά περπάτημα από το νοσοκομείο)